Tuesday, February 15, 2011

MODAYLA KESİŞEN HAYATIM !!!

                  Bugün  modayla kesişen hayatımdan bahsetmek istiyorum: Isparta A.G.S.Lisesine başladığım 2004 yılında: Okula başladığım ilk haftadan beri üniversitede İç Mimarlık okuma kararı almıştım ,zaman ilerledikce giyinmenin dışında modaya bakış açım tasarım boyutuna geçti.Bana sürekli moda tasarım okumam için baskı yapan, resim  atölye hocam ve anneme ragmen lise son sınıfa kadar iç mimarlık okumakta direndim ,ama yüksek lisansımı moda üzerine yapıcaktım .2008 yılında bir yandan öss ye biryandan yetenek sınavlarına hazırlandığımız bu sıkıcı dönemde ,kafamı dagıtmak için moda illüstrasyonları yapmaya başladım ,bu öyle bir hal aldıki öss ve yetenek sınavlarını unutup moda illüstrasyonları yapıyordum-
ama ben hala iç mimarlık okuyucam  , yüksekte moda hala degisen bir şey yok ..
Resim  dersimizin olduğu bir gün, moda çizimlerimi masanın üzerinde bırakıp, arkadaşlarla dışarı cıktık.Biz dışarıdayken çizimlerimi gören resim  hocam ,içeri girer girmez beni odasına çağırdı : Ben sana demiyormuyum moda tasarımı oku diye başlıyan cümlenin arkası kesilmeden devam etti. Bunun üzerine düşündükten sonra lisans eğitimimi moda üzerine almaya karar verdim .Böylece iç mimarlık hoppppppppp ,yüksek lisansa kaldı.2008 karneler alındı ,kepler atıldı,eşyalar toplandı ve böylece dört yıllık Ispartadaki lise hayatım kapanmış oldu.


                         Burdura ailemin yanına dönüp bir hafta sonra desen eğitimi almak için istanbula geldim .Neden İstanbul ?   Çünkü istediğim sadece iki tane okul vardı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Ün. ve Marmara Üniversitesi Güzel sanatlar fakültesi moda tasarım bölümleri .Kursa başlandı sabah on akşam yedi iki ay kurs devam etti .Sınavlar yaklaştı agustosun sıcağı ,herkez öss ye girip tatil yaparken ,ben ve benim gibi yetenek sınavlarına giren arkadaşlar hala sınavlarla cebelleşiyordu .Çok uzatmak istemiyorum ,Ekim geldi toplam 12 sınava girmiş birisi olarak hem Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi moda tasarım bölümünü, hemde Marmara Üniversitesi moda tasarım bölümünü 3.lükle kazandım .Bugün Marmara Üniversitesi moda tasarım üçüncü sınıf öğrencisiyim artık çizmekle yetinmiyorum dikiyorumda diktiriyorumda ama şimdilik öncelik kendime ...



vest : Hasan Koca
shirt : Hasan Koca
pant : Loft
bot : Hasan Koca
photography : İsmail Kartal

No comments:

Post a Comment